Kliknij i zobacz więcej!

Superubezpieczenia.pl

Manualna czy automatyczna? Część 2

Obecnie stosowane ręczne skrzynie biegów są już tak dopracowane, że ich trwałość jest równa trwałości samochodu.

Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla, producenci zamieniają silniki wolnossące o dużej pojemności na mniejsze, lecz doładowane jednostki. Są one o tyle dobre, że przy niższych obrotach otrzymujemy wysoką wartość mocy i momentu obrotowego. By ograniczyć spalanie i emisję szkodliwych gazów stosuje się przekładnie o większej liczbie biegów, umożliwiających jazdę w szerokim zakresie prędkości bez wykorzystywania wyższych obrotów.

W dzisiejszych czasach manualna skrzynia o sześciu biegach w samochodach jest powszechnym rozwiązaniem. Podczas jazdy samochodem z taką skrzynią, należy pamiętać o częstej zmianie biegów. Jest to szczególnym utrapieniem podczas jazdy w mieście.  Podczas jazdy w mieście stosujemy zazwyczaj pięć biegów, a szósty poza miastem. Można by było pokwapić się jeszcze o 7 bieg lecz byłoby to strasznie uciążliwe dla kierowcy. Dlatego zastosowano automat.

W przeszłości było tak, że automatyczne przekładnie charakteryzowały się powolną pracą, ogromną masą i paliwożernością. Tego typu przekładnie stosowano do końca lat 90, a jedyną ich zaletą była wygoda jazdy oraz żywotność. Dobrze serwisowane mogły dorównać żywotnością silnikowi. W 2002 roku koncern VAG zaprezentował jednak dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię. Polegało to na umieszczeniu dwóch klasycznych, ręcznych skrzyń biegów w jednej obudowie i zastosowaniu oddzielnego sprzęgła dla każdej z nich.

Polub ten artykuł!

Skomentuj

Manualna czy automatyczna? Część 2

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Akceptuję
x